Tato cyklotrasa neprověří ani tak náš fyzický výkon, jako spíše schopnost brázdit na kole i ulice města. Především je tedy určena pro zkušené cyklisty, kteří dobře znají pravidla silničního provozu.
Délka trasy: 5,5 km
Náročnost trasy: lehká, po rovině
Povrch trasy: asfaltové komunikace, dlažební kostky
Doprava: velmi hustá
Doporučené kolo: městské, cross
Pokud se mezi takové lidi řadíme, můžeme si skutečně i prohlídku centra Prahy užít na kole. Naše nohy to rozhodně ocení, protože, jak všichni víme, celodenní procházení se městem dá zabrat.
S kolem na Národní
Začít můžeme kdekoli na vyznačeném okruhu. Např. u Národního divadla, kam se z různých míst v Praze dostaneme velmi snadno po pravobřežní cyklotrase A2. Nebojme se odtud vyjet po Národní ulici.
Je zde oficiální cyklotrasa A24. Až tento krátký úsek zdoláme, čekají nás již jen příjemnější části.
Po cestě můžeme na chvíli sesednout z kola a prohlédnout si v podloubí Kaňkova domu pamětní desku událostí ze 17. 11. 1989. Právě v tomto podloubí došlo k nejbrutálnějšímu lynčování protestujících občanů. Dodnes se tu 17. 11. pokládají věnce a zapalují svíčky.
Prašná Brána a Obecní dům
Když pokračujeme po cyklotrase A24, konečně se dostáváme do příjemnějšího prostředí ulice 28. října, kde se již tolik nemusíme proplétat mezi automobily ani tramvajemi.
Přijíždíme na Můstek, spodní část Václavského náměstí, a pokračujeme stále rovně do ulice Na Příkopě.
Nyní se nacházíme na cyklotrase A242. Ta nás přivádí na náměstí Republiky, kde můžeme obdivovat jednak Prašnou bránu původem z 15. století, která je začátkem Královské cesty na Pražský hrad, a jednak Obecní dům.
To je jedna z nejznámějších pražských secesních staveb z počátku 20. století, která do dějin české státnosti vešla nejvýznamněji 28. října 1918, kdy zde byla vyhlášena samostatnost Československa.
Krásy Letné
Z náměstí Republiky pokračujeme rovně po Revoluční (cyklotrasa A251) až na Štefánkův most (je zde také možnost dát se před mostem doleva a pokračovat po Dvořákově nábřeží zpět do centra, což nám zajistí rovněž krásnou projížďku).
Za mostem překonáme pěšmo nábřeží Eduarda Beneše a najedeme na stezku, která začíná po levé straně Letenského tunelu. Nyní se opět nacházíme zcela mimo provoz aut. Vystoupáme na Letnou, kde si můžeme prohlédnout Letenský zámeček.
Pokračujeme směrem na západ po trase SM-LE, která nás provází krásnými Letenskými sady. Mineme Čechův most a pokračujeme dál, až nás stezka svede zpět na nábřeží Eduarda Beneše.
Z Kampy zpět k Národnímu divadlu
Ulicí U Plovárny se dostáváme na Kosárkovo nábřeží. Po pravé straně sledujeme Strakovu akademii, budovu Úřadu vlády České republiky. Také nás těší, že doprava zde není nijak hustá. Přejíždíme i přes Klárov a brzy se dostáváme ke Karlovu mostu a na Kampu.
Zde je to již pro jízdu na kole jako stvořené, jen musíme brát ohled na pěší (a také na značky, zda nám nevelí z kola na chvíli sesednout). Můžeme navštívit jeden z cílů, o kterých se píše na začátku této kapitoly.
Po mostu Legií se poté dostáváme zpět k Národnímu divadlu. Nebo můžeme ještě před ním zajet na Újezd, kde se napojíme na cyklotrasu A1, která nás může, jak píšeme na vedlejší straně, dovést až na Karlštejn.